نشست‌های تخصصی استاد ترابی گیلانی در قم

۱.نشست علمی در موسسه فتوت:

در موسسه فتوت، نشستی فلسفی با موضوع “فلسفه حیات” برگزار شد. این جلسه با حضور جمعی از فضلای حوزه علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی، مسئول موسسه فتوت، برگزار شد. در این نشست، مفاهیم فلسفی مرتبط با حیات مادی به بررسی و بحث گذاشته شد که به بحث پرثمر و قابل استفاده ای تبدیل گردید و صوت آن در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

۲. نشست گفتمانی بنیاد هدایت:

در سالن نمایشگاه‌های شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران، نشست گفتمانی با موضوع “حکایت ها و روایت ها” برگزار شد. در این نشست، استاد ترابی گیلانی به موضوعات مرتبط با رسانه‌، نوع روایت و حکایت ها در رسانه پرداخت. این نشست با حضور جمعی از راهیاران بنیاد هدایت صورت گرفت.

۳.دانشگاه معارف قم:

با حضور تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه معارف قم، نشستی در سالن کنفرانس های این دانشگاه برگزار شد. در این جلسه، استاد ترابی به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و مقایسه پیشرفت‌های ایران و آلمان در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پرداخت و به سوالات و درخواست‌های حاضرین پاسخ داد.

۴.پژوهشکده زن و خانواده:

در این پژوهشکده، نشستی با موضوع “چالش‌های فرهنگی بنیان خانواده در سایه مدرنیته و تحولات اجتماعی دنیا” برگزار شد. در این نشست که با حضور تعدادی از بانوان اعضای هیات علمی و پژوهشگر این سازمان همراه بود، استاد ترابی گیلانی به بررسی چالش‌هایی که بنیان خانواده را با تحولات اجتماعی دنیای امروز مواجه می‌کند، و تقابل بین مدرنیته و سنت ها پرداخت. نشست‌های استاد ترابی گیلانی در قم، از جمله فرصت های هستند که باعث تحول و تفکر در میان جامعه حوزویان می‌شود. این جلسات، پلی برای ارتباط فرهنگ، تفکر و برداشت از اسلام با توجه به نیازهای معاصر دنیا بویژه جوامع غربی فراهم می آید. امیدواریم که این نشست‌ها، همچنان به عنوان یک فضای پویا و پراهمیت، در مسیر پیشرفت فرهنگی و دینی مجامع علمی ادامه یابند.